Fenilalanin, vagy amit akartok

Romlásom Virágai

Romlásom Virágai

Azok az öreg fiatalok

2017. január 24. - fenilalanin21

Ma egy kicsit csalódott vagyok. Na, azért közel sem annyira, mintha még egyszer ilyen csalódott lennék, de vitathatatlanul az vagyok. Csupán azért, mert sokszor eszembe jutsz a családod köreiben, meg eszembe jut az is, hogy ti ketten azzal a másik régi ismerőssel ugyanazt a keserűséget idézitek bennem elő, amit az a pár év eredményez, amennyivel előttem születtetek.

Egy év van köztetek, meg még pontosan 15 nap, ismerlek is benneteket, de mégis idegen világok vagytok, ráadásul hasonló élmények fűznek mindkettőtökhöz egy bizonyos szinten. Csak kihez kellemesebb, kihez kellemetlenebb. Egy a lényeg: ti vagytok azok a büszke sarjak a múlt évezred generációiból, akikben kimondatlanul is ott az a rátarti büszkeség, hogy "igen, mi remek évjárat vagyunk". Tudom, közületek az arrogánsabb most bőszen helyeselne is. Mindig úgy éreztem, már az első eszmecserék alkalmával is, hogy benned, az idősebbikben ott van annak a generációnak a gőgje, mert érzed, mennyire jókor lehettél olyan fiatal, amilyen most én vagyok. Te meg, te másik, te arrogáns alak, a lényeddel sugárzod ezt. Különböző emberek vagytok különböző mentalitással, de ugyanakkor voltatok ennyire ifjak, ugyanabban az érában serdültetek, és ha ez nem volna elég, ti még éppen az az évfolyam vagytok, akik sikerre vihették a szakmájukat. Kiváltképp a második közületek. Brillírozol - nem, mintha nem tettél volna érte - és ez soha nem volt másként. Te nem aggódtál, hogy majd sehova nem fognak fölvenni, hogy a tapasztalatlanságod akadály lesz, hogy már telített a piac hozzád hasonló jó szakemberekkel. Csak felkúsztál az éren, mint a folyadékrészecskék az itatóspapír rostjain. A másiknak jóval szerencsétlenebb élet adatott, ezt azért nem vitatom, mégis ugyanúgy lehetett volna sikeres, mint te, csak ő a tékozló fiú, akit senki nem vár haza. Most él, ahogy tud, de ő is rohadtul örül, hogy abban az időszakban élhette bohó fiatalságát, amelyikben te.

Sajnálom, már 2008 óta masszívan sajnálom, hogy nem születtem akár csak 3-5 évvel korábban, mint ahogy végül megszülettem, mert már akkor rádöbbentem, mennyi mindenből maradtam, és maradok ki folyamatosan, csak mert túl fiatal vagyok. Sajnáltam már eleget, hogy túl későn születtem - hozzátok képest, és későn mindahhoz, amiben szerettem volna magam is részt venni. Sokat morfondíroztam: ha akkoriban születtem volna, most én is ilyen sikeres lennék? Nekem is ennyi jó élményem lenne? Ennyivel másabb volna a mentalitásom? Végül arra jutok már csak dacból is: menjetek a francba, ti öreg fiatalok. Mindjárt eljön a 3. évtizedetek, nekem pedig több időm van addig. Más széria vagyok, egy átmeneti, korszerű széria, és mindig birtokolni fogom azt a rugalmasságot, alkalmazkodó képességet, akaraterőt, elszánt céltudatosságot, amit ti soha nem fogtatok, mert nektek még könnyebb volt érvényesülni. Mi, akik ennyivel később jöttünk a világra, a ti árnyékotokban élünk, innen kell kilépnünk, felérnünk hozzátok, elbitorolni a trónjaitokat. Már nagyon szeretnék odáig jutni. Nehéz, nagyon nehéz, egyre kevésbé bírom, de míg élek, követni foglak titeket figyelemmel, hogy lássam azt is, ha elbuktok, ne csak a felemelkedéseteket övező babérkoszorús dicskörutat. Mert nem mondom, hogy nektek nem kellett küzdeni, de azt nem vitathatjátok, hogy igazat szólok: nektek tényleg könnyebb volt, és könnyebb érvényesülni most is.

Viszont ha minden jól megy, annyival előbb is haltok meg. Ami annyit tesz, jó eséllyel boncolhatlak is még mindkettőtöket!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fenilalaninvagyamitakartok.blog.hu/api/trackback/id/tr6812151585

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2017.01.27. 08:01:12

Az az utolsó mondat kellett oda! :D S még hány embernek mondhatod ezt, aki idősebb nálad "barátom, egyszer úgyis az asztalomra kerülsz." :D Ha nem írod le, el sem hittem volna, hogy ez a te írásod. Remek lett, amúgy is elgondolkoztat, mert volt egy rövid időszak, mikor én is foglalkoztam a generációk közti különbséggel olyan téren, hogy olvasgattam róluk pszichológiai meg magán személy véleményt. Például olyan okból is feljött mint téma, hogy rendszeresen hallani "bezzeg a mi időnkben". Rendben, minden idős ezt mondja, néha én is, bár akkor csak azért mert szándékosan bosszantani akarom a fiatalabbat, aztán hozzá teszem: "a mi időnkben mennyire rossz volt.." :D
Alapból úgy neveznek minket ha jól tudom, hogy x generáció, a mostani tinédzserek az y generáció. Kíváncsi leszek mi lesz a következő, ha elfogynak az ABC utolsó betűi... No, mindegy. Az biztos, hogy ha nincs is mihez viszonyítanom az életemet, mert ügye a sajátomat élem és nem másét akkor is, határozottan bólintani tudok abban, hogy nehéz. Nagyon nehéz jelenleg élni, s bár szeretem az újításokat amik kényelmesebbé, jobbá, okosabbá és ügyesebbé tehetik az embert és életét, de akadnak olyan hagyományos és régi dolgok, amikhez jó lenne ragaszkodni. Ha más nem azért, mert azokról tudjuk, kinek vált be és kinek nem, meg miért, ezáltal van tanulni való. De az új dolgok olyan sok hiba lehetőséggel rendelkeznek... és van olyan rossz döntés, amit nagy eséllyel az y generáció vagy az utána következőnek kell kijavítania, ha most úgy döntünk. Nagy a felelősség, bár úgy veszem észre, sokakat nem érdekel. Él a vakvilágba és egy akváriumi guppinak tartalmasabb és izgalmasabb élete van, mint neki.
Én tudod minek örülök? Hogy nem most vagyok tizenéves. Komolyan mondom, szó szerint sajnálom őket, mert bár az én tinédzser generációm is folyton b*sztatva volt, ezek nem tudnak úgy felkelni, úgy elaludni, úgy élni, hogy ne azt tapasztalják, mennyire rosszak így, meg úgy, meg amúgy. És csodálkoznak, hogy nincs önbecsülésük? Édes isten, mindenki igyekszik elnyomni őket + maximalista és perfekciónista elvárásokkal elébük állni, mit kötelezően teljesíteniük kell. Ha nem akkor selejtek.
Szerintem örülj annak is, hogy most annyi vagy, amennyi. :D Így is kapjuk az ívet, de legalább nem nevezhetnek kiskorúnak. :D

fenilalanin21 2017.01.29. 01:31:13

@Cathreen M.: Igazad van, egyébként örülök, hogy tetszett a téma, meg az írás!
Az vitathatatlan, hogy manapság én sem akarnék tizenéves lenni, szóval az utolsó mondataidban ott egy igen velős szegmens, amire jómagam nem tértem ki, jóllehet, egy pár szót érdemelt volna. Igen, minden idősebb generáció az utánuk következőek progresszív minőségi romlását hangoztatja, így valóban az "y-nak" a legnehezebb a dolguk globális megítélésük pozitívvá alakításának szempontjából. Amellett viszont kitartok, hogy bár nem nekünk van most a legnehezebb dolgunk, a bejegyzésben említettek rétegének irigylésre méltóan könnyebb, és ezt nem csak annak a kettőnek a példájára alapozva merem ilyen biztosan kijelenteni. (Már csak azért is, mert pont kimaradtak abból az elborult statisztikabuzi szakdolgozat-érából, amibe mi már beletördelhetjük a fogainkat... Elnézést, de az apró bosszúság kihozta belőlem.)
Azért én örülök annak, ami adatott, mert legalább - mint azt leírtam - szükségszerűen előbb vonulnak ki az élők sorából, amennyiben a sorsom másképp nem rendeli! Na jó, másért is, de ez a legkevesebb, és a kicsit is becsülni kell.
süti beállítások módosítása