Fenilalanin, vagy amit akartok

Romlásom Virágai

Romlásom Virágai

Bemutatkozás

Mert mindenkinek van

2017. március 26. - fenilalanin21

Annyira sok ember szeret írni magáról egy külön kis részt. Bemutatni magát a saját szemével, elmondani, milyennek tartja magát, egyúttal rajzol magáról egy képet a fejedben, hogy ilyennek képzeld, ne olyannak, amilyen valójában. Pedig magunkról számtalan típusú tetszőleges képet alakíthatunk ki, a valódi személyiségünket viszont nem definiálhatjuk kizárólag a saját véleményünk alapján. Sokkal több igazság van abban, ahogy mások tekintenek ránk. Éppen ezért megvan a hatalmunk, hogy alakítsuk egy ember saját magáról alkotott képét azáltal, hogy milyen visszajelzéseket közvetítünk neki, viszont most nem a manipulációról szeretnék elmélkedni.

Igen, a legtöbb blogíró késztetést érez arra, hogy kifejezetten sarkalatos módon definiálja magát címszavakban, mondatokban. Ez nem rossz, és nem mondom, hogy én különbözöm, vagy jobb vagyok, ezért direkt csakazértsenem mutatkozom be, hiszen mindez nem volna igaz. Csupán úgy vélem, nem szükséges bárkinek is a szájába rágnom, hogy szerintem milyen vagyok. Azt hiszem, áttűnik a szavaimon. Itt lehetne elsütni azt a gusztustalan frázist, miszerint "aki ismer, az úgyis tudja, aki nem, az meg így járt", ám ez számomra az egyik leggusztustalanabb megnyilvánulási mód, elvégre ha nem akarsz bemutatkozni, akkor ne színleld, hogy márpedig megpróbáltad, de fölösleges. Akkor minek kezdtél neki? Mindegy is...
 Persze, az írásaimban ott vagyok, de nem azért, mert leírom, milyen vagyok, hanem mert megismerhetővé válik általa a világlátásom, a viszonyulásom különféle dolgokhoz, az, ahogyan tapasztalatokat szerzek, és ahogy értelmezem, megélem őket, valamint a megnyilvánulásaim. Kell ennél több? Nem hinném. Csupán arról van szó, hogy manapság a tömegkultúra hozzászoktatta a fogyasztói társadalmat ahhoz, hogy nem hagyja az egyéneket önállóan véleményt alkotni. Az emberek véleményalkotási képessége el lett csökevényesítve azáltal, hogy mindenhonnan előre definiált dolgokat tolnak a képükbe. Ez itt britniszpirsz, az egykori nyelvkidugós tinigörl, aki kopaszra nyírta a fejét, tehát félőrült. Ez itt émivájnháuz, aki jó dolgában drogba fojtotta a tehetségét, mert csak. Ez itt edemszendlör, aki béna filmekhez adja a nevét, és biztos nem akart soha jó színész lenni. Ez pedig én vagyok, XY, az YZ blog írója, szeretem a rózsaszínt, a vattacukrot, de mindkettőt csak vérbe áztatva, hiszen amúgy gót vagyok, vagy mi, vegán vagyok, de félig vámpír, szóval húsevő növényekkel kell beérnem, meg céklalével, és otthon sufnituning kraftolok magamnak mindent, mert mi az, hogy nem, elvégre mindenki duitjorszelf. Ja, és minden érdekel! Ki ne hagyjam. Ezt mind azért, hogy tudd, kinek a blogját olvasod. EZ vagyok, hidd már el!

A pokolba az egésszel. Minek? Minek írjam le, milyennek látom magam? Akkor nem kéne megerőltetned magad, kedves olvasó, hogy elmorfondírozz azon, kit rejtenek a sorok, hiszen már úgyis van egy elképzelésed. Minek gondolkodni, minek figyelni szemfülesen, ha meg lehet oldani az egészet gondolkodás nélkül is?

Persze, magamból indulok ki. Egy tény rólam: lételemem a megfigyelés, mert szerintem az ördög a részletekben rejlik. Ez szórakoztat, ez éltet, így működhet az agy. Minden másra ott a mastercard. (insert *fizetett hirdetés* here)

Ugyan már! Csak egy halandó vagyok én is, mint te, mint bárki, fölösleges úgy tennünk, mintha nem volnék olyan. Übermensch-ek nincsenek. Nekem meg nincsenek fíliáim, nincsenek fóbiáim se, és miért nincsenek? Anélkül is lehet vonzódni valamihez, vagy ódzkodni valamitől, hogy divatos kifejezéseket kreálnánk rá, ezzel újabb kontúrokat rajzolva magunk köré. Miért nem jobb képlékenynek lenni, mint a víz? Miért kell formába préselni magunkat, hogy mások felismerjenek? Mintha egy patakról nem tudnád, hogy ugyanaz folyik benne, mint ami a palackban van agyontisztogatva. A megfigyelés, csak a megfigyelés tehet minket beavatottakká - olyanokká, akik szavak nélkül is értenek. Nekem nem jelent semmit egy-egy szó, amit önmagad leírására használsz, számomra az bír jelentéstartalommal, amiért éppen azt a kifejezést választottad. Az indítékaid, amiket nem mondanál ki, mert nem elég tudatosak, hogy felismerd őket. Oka van annak, amiért úgy nyilatkozol magadról, ahogy. Az enyémnek is oka van, értelmezd hát magad! Nem áltatom magam azzal, hogy engem aztán nem lehet öndefiniáláson kapni, mert dehogynem. Olyankor érdemes elmorfondírozni az én indítékaimon is. Szerintem épp csak ennyi kell, hogy valakit reálisan megítélhess, egyszersmind reális képet alkothass róla.

A bejegyzés trackback címe:

https://fenilalaninvagyamitakartok.blog.hu/api/trackback/id/tr8512372843

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2017.03.27. 10:11:44

Van benne valami és elgondolkodtató. Emlékszem, mikor kifejtetted a fíliákkal és fóbiákkal kapcsolatos véleményed, mert nekem mániám lett, hogy mindent egyszavas fogalmakkal fejezzek ki. :D
Alapból valami perverz vonzódást érzek az ilyen extravagáns kifejezések iránt akkor is, ha modern kitalált és újonnan kreált szóról van szó. Hisz van akit épp ez ijeszt meg, mást meg ezen szavak használata kelti fel a figyelmét és gondolhatja azt, meg szeretne ismerni. Nem mintha érdekelne, igazság szerint nem foglalkoztat, ki akar megismerni vagy sem. Épp azért amit írtál, aki képes gondolkodni és nem 1-2 szó alapján hajlandó megismerni, azaz behatóbban energiát és időt szánni arra, hogy megismerjen engem vagy téged (vagy bárkit), az az igazi ismerkedés és érdeklődés. Tény, hogy a mai felgyorsult és elkényelmesedett fejlett társadalmakban az emberek többsége elvárja a könnyű, rövid, tömör információ gyűjtést is, legyen szó egy másik emberről. Hogy ne keljen sokat foglalkoznia a megismerésével. Amolyan pár másodperc alatt le akarja vonni a következtetést, miszerint érdemes e az előbb említett időt és energiát a másokra fordítani, vagy sem. Hiszen ebben a rohanó világban minden perc számít, mert minden perc pénz....

Elgondolkoztattál főleg abban, hogy bár én automatikusan természetesnek éreztem azt a késztetést, miszerint pár szóval, mondattal, bejegyzéssel kifejezzem magam, megpróbáljak bemutatkozni. De vajon miért tettem? Miért éreztem erre késztetést? Hiszen aki akar és hajlandó rá, több bejegyzés vagy írás elolvasása után ismerhet meg igazán, az oldalsó sávban lévő tömör bemutatkozás (cicás szavak gyűjtő tégelye :D) távpont lehet vagy szembesítés. Oké azt a részét elismerem, hogy direkt van kinn. Szándékosan írtam azt amit és úgy, ahogy. Minden fogalomnak, szónak megvan a maga oka és annak is, miért pont úgy írtam, ahogy. :D Néha úgy vélem olyan ember vagyok, aki a másik arcába tolja ha nem arcon csapja a névjegykártyájával (ami hatalmas reklámtáblaként üzemel), miszerint "tessék, ez vagyok én! Érdekel még? Na? Na?!" - :D Mondjuk itt azért, mert nem érdekel a másik, ami engem érdekel: az én időm és energiám ne rabolja senki feleslegesen. :D Döntse el ott és most, igen vagy nem.
Az, hogy ki milyen képet szeret magáról mutatni és ezzel párhuzamosan kreálni, érdekes kérdés. Az biztos, hogy így még hamarabb felismerhető a másikban, mennyire hazug alkat és milyen gyakran teszi. Hiszen azok akik szeretnek csendben megfigyelni (pl te :D), hamar meglátják az igazságot, miszerint a másik álarc mögé bújt és tolja a hazugságokat vagy tényleg igyekszik őszintén felvállalni önmagát. Egyik sem könnyű és mindnek megvan az oka. De néha megdöbbent, mennyire sok a hazug és virtuális térben teljesen másnak mutató ember csak a szűk ismerősi körömben. Milyen lehet globálisan ez a jelenség?

2017.03.27. 10:13:16

* csicsás szavak. xD Reggel van látszik. :D

fenilalanin21 2017.03.27. 12:38:10

Azért a 'cicás' se volt rossz *-* igaz, a kontextusba nem illett, de a cica az cica, és ha cica, akkor instant eufória, tudod::::D

Biztos vagyok benne, hogy megosztó ez a téma, mindenkinek megvan róla a saját nézőpontja. Van ráció abban, amit mondtál, hogy a rohanó világban a legtöbb ember szereti gyorsan mérlegelni és eldönteni, mire érdemes időt szánnia, és mire nem. Ez abszolút érthető, magam is gyűlölöm az időpocsékolást, csakhogy a jól átgondolt döntések híve vagyok, és számomra néhány mondat vagy szó alapján eldönteni, hogy valakit kívánok-e behatóbban ismerni, vagy sem, felszínesnek hat. Még egyszer mondom, ezt embere válogatja, hiszen tényleg van igazság abban, hogy egy bemutatkozás adott esetben támpontot nyújt azzal kapcsolatban, hogy döntsön valaki. Csak én olyan vagyok, aki nem akar gyorsan dönteni, mert abból jó még nem származott. (Nem véletlenül áll távol tőlem a sürgősségi betegellátás - az is gyors döntéseket követel meg.)
Számomra egyébként az intuíció sokat nyom a latba, mert annak köszönhetően valahogy a zsigereimben érzem, ki az, akivel érdemes lehet foglalkozni, ez persze nem egzakt magyarázat.
Nem ítélek el senkit a bemutatkozás miatt, szó se róla! Megvan annak is az értelme, csupán az késztetett elgondolkodásra, valamint az keltett bennem ellenérzéseket, 'ahogy' ezt oly sokan megteszik. Szerintem a legtöbben, akik ezzel hamis képet igyekszenek festeni magukról, nem szándékosan teszik: tapasztalataim szerint a legtöbb bemutatkozás nem mást mutat, mint az illető ideális önképét - azt, amilyen szeretne lenni. Nyilván tartalmaznak ezek a leírások reális dolgokat is, de az összkép végeredményben idealizált. Hogy csak egy példát mondjak: te azt is írtad magadról, hogy 'gonosz'. Kit tartunk gonosznak úgy általánosságban véve? Többnyire azt, aki nem riad vissza mások testi/lelki megkárosításától önnön céljainak elérése érdekében, illetőleg pusztán csak önmaga szórakoztatása céljából, a saját örömére. Kérdem én, képes lennél a szerető párodat megcsalni csak azért, hogy pár röpke órára valaki más által nyerj fizikai/lélektani kielégülést? Megkínoznád ellenséged kisgyermekét csak azért, hogy őt magát szenvedni lásd? Ha férfi lennél, erőszakot tennél nőkön csak azért, mert így kielégülhetsz? Megkínoznál egy állatot? Ha ezeket megtennéd mindenféle fenntartás nélkül, akkor lenne bűntudatod? Éreznél olyan szintű sajnálatot az általad okozott károk okán, amelyek megbánásra késztetnének, és megakadályoznának abban, hogy megismételd az adott cselekményt? A gonoszság tehát olyan fokú önzést és gátlástalanságot kíván, ami nem fér össze az "átlag" ember erkölcsi érzetével. Bosszúból tenni efféle dolgokat nem egyenlő azzal, hogy minden különösebb indok nélkül, pusztán a te igényeid, kényed-kedved miatt ártasz másnak. És mit mond el rólad az, hogy magadra a 'gonosz' szót használtad? Számomra azt, hogy szeretnél gátlástalanabb lenni, levetkőzni a társadalom által támasztott korlátokat, szeretnél kizárólag magadnak megfelelni, magadnak meghozni az elégedettséget, figyelmen kívül hagyni mások igényeit, lelki világát, és szeretnél kevéssé alkalmazkodni, kevéssé alárendelődni embereknek, társadalmi, munkahelyi elvárásoknak, hangulatoknak, törvénynek, követelményeknek, mert eddigi életed legnagyobb részében mást se csináltál. Az igazság az, hogy belőled nem lesz gonosz ember a szó valódi értelmében véve soha, mert túl erős az igazságérzeted, nem tűröd az igazságtalanságot. Aki gonosz, azt nem zavarja, nem érdekli, vagy egyenest szórakoztatja a másokat ért igazságtalanság. Aki viszont szándékosan gonosznak titulálja magát, legtöbbször csak szeretné a felsőbbrendűség illúzióját kelteni az által, hogy ez a szó a hatalom érzetét kelti - mintha a gonosznak lenne csak igazán a kezében a saját sorsa. Mintha csak így lehetne olyan életet élni, amilyenre titkon mindenki vágyik. Mintha csupán így lehetne félelmet kelteni, távol tartani másokat. Így kimondva ez nem más, mint önvédelmi mechanizmus, elvégre a gonoszt félik, kerülik, nem tartják kifizetődőnek ujjat húzni vele, előnyös tehát, ha annak tartanak, neked pedig erős az önvédelmi reflexed. Valójában a szavaidba rejtett szándékaid és a tetteid következménye, visszatükröződése lesz a mások által rólad kialakított kép, a szavaid önmagukban sokkal kevésbé határozzák meg, kinek tűnsz!
süti beállítások módosítása